søndag, desember 31, 2006

Siste dagen i året har så kommet....tid for ettertanke kanskje...dersom man har tid. ;o)
I dag slo det meg (nok en gang..) hvor fort tiden går.
Truls satt ved pc'en og spilte Sabeltann spill noe jeg bare for noen dager siden IKKE trodde han var klar for eller skulle klare. Men "dumme" mamma....Truls ble introdusert for "Gisle Wink" spillet på nrk sine barnesider på torsdag, jeg tenkte at "tja...han kan jo prøve"...men på null komma niks klarte han jo "alt" han!!!! Var derfor på Elkjøp i går og kjøpte Sabeltann spillet...mest for at jeg var nysgjerrig...fnis...
Prøvde det i dag tidlig...og tenkte nok en gang.."for vanskelig"..men her går det unna...piltaster, mellomromtast og sånn var ikke noe problem å beherske...og han har allerede klart flere "brett". Mamma'n er virkelig IMPONERT...samtidig skremt... ;o)
Skjønner jo at jeg MÅ lære meg litt mer av denne verdenen som er på pc, internett osv.....vil jo gjerne ha kontroll, samt mulighet til å hjelpe han når han lurer på noe i fremtiden....men tror seriøst jeg har en laaaang vei å gå!! Tenkte derfor jeg skulle prøve meg på å laste ned musikk på pc'n i dag...fnis...men har enda ikke klart det. Ble tipset om "limewire", klarte å laste ned programmet...men får opp melding hver gang jeg forsøker å laste ned... (Jupp..jeg er en SKIKKELIG analfabet når det gjelder data...)
Ett spennende "pc år" både Truls og jeg går i møte med andre ord. Så dersom noen har tips til meg så si ifra!!! ;o)

I kveld skal vi ha selskap her hos oss.
Mormor, bestefar og en venn av familien kommer. Gutta gleder seg som bare det, og Tobias har allerede satt seg ved det ferdigpynta spisebordet flere ganger.
Tenkte jeg skulle teste ut kameraet jeg fikk av gutta til jul i kveld. Har selfølgelig også speilrefleksen klar, men er faktisk nokså IMPONERT over dette mini kameraet så langt!! Utrolig masse funksjoner som jeg IKKE trodde skulle finnes på ett sånn lommekamera, og de test bildene jeg har tatt liker jeg i allefall!! (Skal legge ut bilder og fortelle en annen dag!!)

Ha en flott nyttårskveld alle sammen!!!!

3 kommentarer:

Nina sa...

Ønsker deg og dine et godt nytt år :)
Gleder meg til å se LO'er på løpende bånd fra deg også i 2007!

Berit sa...

Godt nytt år!!

Takk for masse lærdom og inspirasjon i året som gikk!!

Klem

Ania sa...

Lykke til med å "lære deg" teknologien skikkelig da :) Vi holder på å introdusere minstejenta til PC'en i disse dager - hun har vært mer og mer interessert i å prøve seg på maskinen de siste ukene - ikke rart når både mamma, pappa og storebror alle er PCkløppere hehe :) (vel, i forhold iallefall :p)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...